Gode råd til en sund livsstil

Citronkur
Begynd dagen med et glas kogt vand tilsat saften fra en økologisk citron. Det vil være med til at rense din krop for affaldsstoffer samt dække dit C-vitamin behov.

Søvnløshed
Ingen skærme før sengetid, et udluftet soveværelse samt et par enkelte lavendeloliedråber på hovedpuden eller en lavendelplante i soveværelset kan hjælpe mod søvnløshed.

Cremer og olier
Optages optimalt mens huden er fugtig lige efter et bad. Brug kun sæbe med en PH-værdig på 5,5-6.

Boostende og antiinflammatorisk smoothie
Mix diverse grøntsager, frugter og bær (f.eks. spinat, grønkål, banan, avokado, ananas, mango, blåbær, hindbær, appelsin) samt en sjat koldpresset økologisk olie, 1 spsk. honning, 4-6 isterninger og 1-2 dl. yoghurt naturel eller plantemælk i en blender. Nyd dit daglige indtag af frugt af grønt og suppler eventuelt med de kosttilskud, der passer til dig og din livsstil f.eks. spirulina, hvedegræs, bipollen, hampefrø etc.

Motion
Regelmæssig motion giver en øget blodgennemstrømning, som fører affaldsstoffer ud af kroppen og optager ilt til alle musklerne i kroppen. Det booster niveauet af endorfiner, der giver dig energi, glæde og lyst.

Hovedpine
Undgå at indtage kaffe, sort te, ost, mælk, chokolade og alkohol.

Solskoldning
Smør de forbrændte områder i æggehvide eller A38 og lad det sidde natten over. Dagen efter bør huden være normal igen.

Udstrækning
Vigtigt efter længere tids hvile og fysisk aktivitet for at bevare musklernes elasticitet.

Forkælelse
Forkæl dig selv 1 gang om måneden, minimum. Book tid til dig selv i din kalender, hvor du selv bestemmer hvad der skal ske. Du vil få mere livsglæde samt overskud i hverdagen.


MASSAGE
Jævnlig massage afspænder kroppen, fysisk og psykisk, og kan være med til at modvirke større helbredsmæssige problemer. Med massage får du bl.a.:

Bedre immunforsvar, bedre udvikling af nervesystemet, bedre humør, mindre stress, bedre søvn, mindre oplevelse af smerte, hurtigere vægtforøgelse hos for tidligt fødte børn, bedre livskvalitet, større velvære.

Immunforsvaret

Videnskabelige forsøg har påvist, at massage kan påvirke immunforsvaret positivt, så du står stærkere imod sygdomme. Regelmæssig massage kan dermed give dig større modstandsdygtighed ift. sygdom - og massage kan især hjælpe på særligt svære, kroniske sygdomme.

Muskelspænding
Muskelmassage gør musklerne mere smidige og elastiske

Nervesystemet
Massage har en beroligende effekt på nervesystemet. Refleksmæssigt påvirker massagen blodkarrenes nerver og vi slapper af.

Hormonsystemet
Det beroligende hormon oxytocin frigøres i hjernen ved berøring. En øget mængde oxytocin forandrer vores følelser, så vi bliver mindre aggressive og giver os en følelse af afslapning. Blodtrykket og pulsen sænkes.

Blodcirkulation
Massage giver tryk og stræk i vævene, specielt i muskler, blodkar og hud. Man påvirker derved det autonome nervesystem, som per refleks øger blodcirkulationen. Blodcirkulationen tilfører næring, ilt og hormoner til vævene og transporterer affaldsstoffer væk fra kroppen.

Lymfesystemet
Massage øger lymfecirkulationen. Muskelmassage er især effektivt, når lymfen ikke cirkulerer optimalt og der derved opstår hævelser.

 


Naturlig Smuk © 2020 Leverings- og handelsbetingelser Cookiepolitik Optified Powered by nopCommerce